Βουλη των εφήβων 2019 / Ημερολογιο δρασεων ομαδας

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΔΡΑΣΕΩΝ ΟΜΑΔΑΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ  ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ « ΒΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ. ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΠΡΑΞΗ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ». ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018-2019

 

1η Συνάντηση
Τρίτη 12-2-2019
Αριθμός μαθητών: 35
Γνωριμία των μελών της ομάδας με τους μαθητές και τους καθηγητές των άλλων τμημάτων και τάξεων.
Σύντομη αναδρομή στην ιστορία του προγράμματος.
Ενημέρωση για τους στόχους του νέου προγράμματος της Βουλής των Εφήβων. « Βήματα Δημοκρατίας: Κάνουμε πράξη τη συμμετοχή»
Καταγραφή προτάσεων για τον τρόπο λειτουργίας της ομάδας
Καταγραφή προτάσεων των δράσεων στις οποίες θα κινηθεί η ομάδα με κεντρικό άξονα: έλλειμμα δημοκρατίας στους θεσμούς, στο σχολείο, την τοπική κοινωνία.2η Συνάντηση
Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2019
Εκπαιδευτική επίσκεψη στην ΕΛΣΤΑΤ
Συμμετέχοντες μαθητές: 21
Συνοδοί καθηγητές: 2

Στόχος της εκπαιδευτικής επίσκεψης στην Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ)
α)Να γνωρίσουμε το έργο της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
β) Να κατανοήσουμε τα διάφορα στάδια της διαδικασίας κατάρτισης των στατιστικών μελετών.
γ) Να εξοικειωθούμε με τον τρόπο αναζήτησης των επίσημων στατιστικών στοιχείων.
δ) Να μάθουμε να αξιολογούμε στατιστικά αποτελέσματα και γραφικές παραστάσεις και να αντιλαμβανόμαστε σε ποιες περιπτώσεις τα στοιχεία που διαχέονται είναι αναληθή.
δ)Να κατανοήσουμε τη χρησιμότητα των επίσημων στατιστικών στοιχείων στην καθημερινότητά μας καθώς και τον σημαντικό ρόλο που έχουν στη λήψη αποφάσεων στην οικονομία, την πολιτική και σε άλλους τομείς.

Κατά την επιστροφή μας στο σχολείο
Α) Συζητήσαμε τις εμπειρίες που αποκομίσαμε από την εκπαιδευτική επίσκεψη.
Β) Εντοπίσαμε το πρόβλημα δυσλειτουργίας της ομάδας σε σχέση με τον τρόπο επικοινωνίας λόγω της συμμετοχής μαθητών από πολλά διαφορετικά τμήματα.
Γ) Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια κλειστή ομάδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ώστε να ενημερωνόμαστε ευκολότερα για τις επόμενες προγραμματισμένες συναντήσεις μας.

 

 


3η Συνάντηση
Τρίτη 5 Μαρτίου 2019
Συμμετέχοντες μαθητές: 20

Συζητήσαμε για τα προβλήματα της περιοχής μας: έλλειψη υποδομών για ΑΜΕΑ, έλλειψη πράσινου, αθλητικών χώρων, καθαριότητας, ελλιπή φωτισμό, περίθαλψη αδέσποτων ζώων, κλπ
Αποφασίσαμε να συντάξουμε ερωτηματολόγιο και να καταγράψουμε τις απόψεις των περισσότερων μαθητών του σχολείου μας και ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας για τα προβλήματα που εντοπίζουν στην περιοχή μας.
Χωριστήκαμε σε υπο-ομάδες και καταγράψαμε ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου
Στη συνέχεια από κάθε ομάδα επιλέξαμε τις ερωτήσεις που κρίναμε – βάσει πλειοψηφίας- ότι επιθυμούμε να συμπεριλάβουμε στο τελικό ερωτηματολόγιο της ομάδας.
Συζητήσαμε για τη μεθοδολογία άντλησης και επεξεργασίας των πληροφοριών που θα επιλέξουμε.
Αποφασίσαμε η επόμενη δράση μας να είναι εκτός σχολείου. Ορίσαμε ημέρα και ώρα για να περπατήσουμε στην περιοχή μας και να φωτογραφήσουμε οτιδήποτε μας ενοχλεί και τον τρόπο που θα αξιοποιήσουμε το φωτογραφικό μας υλικό.

 

4η συνάντηση
Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019
Συμμετέχοντες μαθητές: 15

Προγραμματισμένη δράση εκτός του σχολείου.
Περπατήσαμε στις γειτονιές της περιοχής μας και φωτογραφίσαμε
-εγκαταλελειμμένα κτήρια
-σκουπίδια στους δρόμους
-χαλασμένα πεζοδρόμια, δρόμους με λακκούβες
-συμπεριφορές που μας ενοχλούν (παράνομη στάθμευση, παράνομα παρκαρίσματα σε θέσεις ΑΜΕΑ, κακή υποδομή στους δρόμους κλπ)

 

5η συνάντηση
Τετάρτη 20/3/2019
Συμμετέχοντες μαθητές: 15

Συζητήσαμε την πρόταση να συνδεθούν οι δραστηριότητες μας με περιβαλλοντικά θέματα. Η ανταπόκριση ήταν άμεση και προτάθηκαν οι παρακάτω πρωτοβουλίες:

1)Να ενταχθεί το σχολείο μας στην ομάδα των «αειφόρων σχολείων» της περιοχής. Να γίνει η αίτηση, να διασφαλισθούν τα προαπαιτούμενα και να γίνει η διασύνδεση. Μέσα στις δράσεις που συζητήθηκαν ήταν ο καθαρισμός παραλίας, η δενδροφύτευση στο χώρο του σχολείου κ.ο.κ.

2)Να συνδεθεί το σχολείο με την παγκόσμια δράση «Fridays for future» με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες κάθε Παρασκευή. Ο στόχος είναι η ομάδα των μαθητών να ευαισθητοποιήσει τους γονείς, συμμαθητές κλπ στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό με απλό και πρακτικό τρόπο (π.χ. ενεργειακό αποτύπωμα στο κάθε σπίτι, αποχή από πλαστικό, συγκέντρωση ανταλλακτικών γραφίτη, δοχείο μπαταριών κ.ά)

 

3)Να προετοιμαστούν οι μαθητές για δημόσια συζήτηση με επιχειρήματα (debate) πάνω στον θεματικό άξονα «Οικολογική Συνείδηση ή Οικονομική Ανάπτυξη», όπως και σε μια σειρά από παρεμφερή θέματα. Η δράση αυτή στοχεύει τόσο στην ανταλλαγή απόψεων και την περαιτέρω επεξεργασία των θεμάτων σε βάθος όσο και στην δυνατότητα ανάπτυξης προφορικού λόγου από πλευράς των μαθητών ώστε να γίνει η τελική επιλογή του μέλους της βουλής των εφήβων.

 

6η συνάντηση
Τετάρτη 10/4/2019
Συμμετέχοντες μαθητές:12

Υποβάλαμε αίτηση να διασυνδεθεί το σχολείο με την ομάδα των «αειφόρων σχολείων» της περιοχής.

Αποφασίσαμε να παραταθεί ο χρόνος έρευνας με τη μορφή ερωτηματολογίων και να ολοκληρωθεί μέχρι την επόμενη συνάντηση της ομάδας.

Συγκεντρώσαμε το φωτογραφικό υλικό από την αποτύπωση των προβλημάτων στο δήμο μας. Η προοπτική να αποτελέσουν οι φωτογραφίες αυτές το υλικό για να δημιουργηθεί ένα video υποστηρίχθηκε ομόφωνα και θα υλοποιηθεί στην επόμενη συνάντησή μας.

Διεξήχθη ο πρώτος Αγώνας Αντιλογίας (debate) πάνω στο θέμα «Η οικονομική ανάπτυξη γίνεται σε βάρος της προστασίας του περιβάλλοντος». Έγινε παράθεση και αντίκρουση επιχειρημάτων από τις ομάδες του Λόγου και του Αντιλόγου. Όλοι οι μαθητές που παρευρέθηκαν και λειτούργησαν ως ακροατήριο αλλά και οι ίδιοι οι συμμετέχοντες ομιλητές σχολίασαν τα θετικά και τα προς βελτίωση σημεία των ομιλητών και των δύο ομάδων. Υπήρξε μια γόνιμη σύντομη συζήτηση πάνω σε τεχνικές δημόσιου λόγου.

Τέλος, αποφασίστηκε να δοθεί η δυνατότητα σε κάθε μαθητή/μαθήτρια της ομάδας να παρουσιάσει τις απόψεις του/της σε θέμα που θα αποφασιστεί στην επόμενη συνάντηση. Στόχος της δράσης αυτής είναι να επιλεγεί ο/η εκπρόσωπος του σχολείου για την Βουλή (με βάση τόσο τον σημερινό Αγώνα, όσο και τις ατομικές ομιλίες των υποψηφίων στην επόμενη συνάντηση).

 

 

7η συνάντηση
Τετάρτη 8-5-2019
Συμμετέχοντες μαθητές:14

Παρουσιάσαμε το φωτογραφικό υλικό της ομάδας. Σχολιάσαμε τις φωτογραφίες που εστιάζουν σε προβλήματα της περιοχής μας και συμπεριφορές που μας ενοχλούν (έλλειψη σεβασμού σε συμπολίτες μας, παράνομη στάθμευση κλπ)

Παρουσιάσαμε και αναλύσαμε τις απαντήσεις της διαδικτυακής έρευνας που διεξήγαγε η ομάδα με θέμα «Τα προβλήματα του Δήμου μας». Τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.

 

 

8η συνάντηση (τελευταία)
Τετάρτη 15-5-19
Συμμετέχοντες μαθητές:12

Εκλογή των δύο εκπροσώπων (ενός τακτικού μέλους και ενός αναπληρωματικού) με την εξής διαδικασία:
Όσοι μαθητές και μαθήτριες από την ομάδα εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους να θέσουν υποψηφιότητα κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε διαγωνισμό Αυθόρμητου Λόγου με θέμα «Τα προβλήματα των σύγχρονων εφήβων».

Τηρήθηκε η τυπική διαδικασία που ισχύει και στις αντίστοιχες διοργανώσεις Αυθόρμητου Λόγου στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας. Μετά την εκφώνηση της τρίλεπτης ομιλίας όλων των υποψηφίων, διενεργήθηκε ψηφοφορία μεταξύ των μελών του ακροατηρίου και τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας που προέκυψαν ανέδειξαν το τακτικό και το αναπληρωματικό μέλος.